Olle 23/12

Idag mina vänner gick det riktigt riktigt dåligt, Olle var inte alls på humör. Först träffade vi två skotrar och sen hamnade vi bakom en annan häst lite längre fram. Han blev lite stressad av det. I traven var han springig och lyssnade inte så bra. Jag försökte att ta och lätta, men han ville inte ta till sig det.
 
I galoppen var han fin först, men sen började han sparka och var överallt och ingenstans på samma gång. Jag försökte göra avbrott precis som igår, men idag hade det motsatt effekt. Då tog jag skritt ganska länge, jag vill inte att han ska flamsa upp skadan igen. Sen var han lite finare.
 
När jag travade av gick han riktigt fint stundvis!
 
Ibland blir jag bara så less. Det är verkligen inte det att jag är rädd, jag är aldrig i närheten av att ramla av. Det är bara så otroligt irriterande när han blir överkokad i huvudet och studsar runt. Men förrut var han ju alltid så här i skogen och nu händer det bara någon gång i månaden: Jag måste alltid påminna mig själv om att inte ha för höga krav för tidigt. Det blir ju bara bättre och bättre! :)
 
Det får bli pessoat på tisdag tror jag, det behövs verkligen såna här dagar. Snart är det januari och då kan vi börja dra in till hippo! Ett ridhus skulle inte sitta fel :)
 
Tur han är söt säger jag bara
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0