Olle 27/12

Idag tog jag hoppsadeln igen, borta bra men hemma bäst! Red längre och mer än jag har gjort tidigare, man blir lite nojig men på något sätt måste man ju framåt.
 
I traven var Olle först lite spänd och gick inte fram ordentligt. Men det blev bättre och bättre, efter ett tag var han riktigt fin! Sen när jag tog en skrittpaus så såg jag på spåren att bara efter första traven så trampade han under sig ordentligt. Hovavtrycken gick nästan i varandra, fina gångarter? ;)
 
I galoppen var han lika fin som i traven, inte alls tung i handen. Jag tror redan att balansen har blivit bättre också. Gjorde ett tappert försök att jobba honom i lätt sits, men då sa han ifrån genom att sparka. Obland är det ganska kul även om han inte får göra så. Jag brukar sitta och skratta åt honom. Jag satt bara tillbaka och drev på.
Sen galopperade jag två vändor till på samma väg, sjukligt fin var han verkligen!
 
Han fick också plumsa lite i snön, även om det inte var så djupt så tror jag att det var bra! Sjukt nöjd är jag med honom!
 
Efter ridpasset var han ganska svettig. Jag linimenterade jag ryggen, rumpan, halsen, senan, bringan och bakbenen men arnikaliniment. Olle tyckte att det var jätteskönt, han var lite öm vid underhalsen så den ska jag massera imorgon också :)
 
 Lite mobilbilder från idag
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Kallt det ser ut, kommer frysa ihjäl när jag kommer hem :(

2012-12-27 @ 23:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0