Dressyr för mamma

Idag for vi till stallet vid 8, jag gjorde i ordning Olle medan mamma gjorde utsläppet.

Sen red vi, mamma red fram, och visade mig exakt hur hon brukar göra när han blir dryg, slänger upp huvudet osv..
Sen red jag och mamma hjälpte mig, det gick jättebra!! Han var så mjuk och fin, och han väntade jättebra.

Olle har gått upp i vikt jättebra sen i våras, nu är han lite för tjock så att han måste gå ner lite ;) och snart måste manen klippas också :)

Jag ska vara med på "dressyr kul" (??) på onsdag och torsdag, första dagen är det typ bara vanlig träning, men till andra dagen ska man kunna ett program som man ska rida :S Tror jag ska ta Lb:1??

Vi har bestämmt oss för att stryka oss från SURF helt... Det känndes bara inte bra. Vi ska börja träna dressyr nu och ta en paus från hoppningen, det får ta den tid det tar, för jag kommer ändå inte vidare i hoppningen förrens Olle har fått mer muskler. Så nu vet ni :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0