Hoppträning med finhästen

Som rubriken säger så hade vi hoppträning idag, vi åkte till stallet tidigt och mamma byggde bana medan jag red fram Olle.
Träningen gick sådär, eller Olle va bäst men jag har problem med långa anridningar och oxer ur sväng. Vi jag red i ett mkt högre tempo nu än jag brukar göra, och i det stora hela var de väldigt mkt bättre än de gammla! Olle tappade konsentrationen (stavning) ibland och i samband med att jag inte red 100% rätt så stoppar/river han. JObbigt men det är bara att gilla läget ;)
Men mot slutet (varför alltid i slutet av träningen??) så kom jag på att om jag ger han en kick of med spöet i avstampet så tar han i mer och låser inte ryggen som han kan göra. Då brukar han riva ;)

Är bara taggar för helgen för nu vet jag att de faktiskt kan gå!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Agnes! Kolla: http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=347099



Kolla fort:)

2011-10-02 @ 11:21:56
URL: http://kaktushebelsnoopy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0