Jag fattar inte

Hoppträningen igår gick inte riktigt som planerat. De va bana med kombination och allt.
Olle var helt underbar på framridningen, så lätt i handen och lugn. I galoppen gjorde jag byten utan att han drog iväg efter :)

Hoppade igenom lite hinder först och sen banan. Inga skit-pet iaf, men han va så #### stark och det gick fortare och fortare. Och sen kom stoppet som måste komma när han är stark, så vi tog om det. Då gick de, vi fortsatte på linjen och ... jag trodde värkligen att han skulle stanna igen, men han gjorde VÄRLDENS grodhopp över och jag bah :O duktig ponny som inte stannade!

Nu har vi fått lite tips på vad vi kan hoppa på hemmatävlingen. De blir Lc, LC och Lb. Olle beter sig så olika på träning och tävling så ända sättet att träna på att tävla, är att tävla. Så vi ska tävla många och låga klasser tills de inte är så spec längre ;)
Sen näe vi har fått bra rundor och jag känner att vi är redo så går vi upp i klasserna, men jag vill inte stressa.
Dehär året har juh varit för att vi ska lära känna varandra, och Olle har kapacitet. Men jag vill inte hoppa högt fören vi kan hoppa lågt ordentligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0