Dagens ridpass

Jag är inte direkt nöjd med Olle idag, men han var inte alls lika galen som förra gången jag försökte rida dressyr.

Jag tog pelhamet, bara för att jag inte alls har lust att rida på tränsbettet när han är så här. I skritten var han jättefin, i traven var han också fin men lite stark. I galoppen började han bocka.

Jag ställer mig rakt upp i sadeln och lutar mig bakåt och låter han bocka. Han fick väldigt mycket vårkänslor förra året också, och det är bara otur att han har så mycket energi nu också.

Avslutade bra med ett varv i galopp utan bocksprång och att trava av på nästan långa tyglar. Sen gick jag med han ute :)

Jag har världens bästa ponny, men han är lite speciell ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0