Ridpasset

Så sjukt dåligt det gick idag, Olle har faktiskt inte bockat så mycket sen han kom...


Han hade tydligen varit dryg när mamma red igår, så hon ville att jag skulle ta pelham. Började med att skritta, då var han verkligen jättefin! Kunde inte vara mer nöjd!

Sen travade jag, då började han slänga med huvudet. Ville verkligen inte ta stöd alls! Fattar varför jag slutade rida på de bettet...

Sen galopperade jag, han var ganska fin de första sprången men sen stack han. Det var inga små bocksprång och jag kunde inte få han att sluta. Jag brukar bara behöva göra halt och rygga för att han ska fatta, men inte idag...

Det var verkligen jättenära att han fick av mig. Han gjorde ett jättestort bocksprång så att jag hamnade på halsen. Sen sparkade han tre gånger till så att jag hamnade snett. Då stannade han och jag satte mig som vanligt igen.

Måste filma nästa gång så att ni får se hur hopplöst det är att försöka rida när han är så här.

Men dom andra som var i ridhuset sa att jag har bra balans och att jag är duktig som sitter kvar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0