Travat och galopperat

Jag började med att jobba Olle i skritten med mycket lydnad så att jag skulle ha så mycket kontroll som möjligt sen. Det gick jättebra, han var inte alls tung i handen och krånglade inte :)

Sen travade jag en långsida. Första gången gick bäst, då gick han i en bra form utan att springa för mycket. Sen provade jag att galoppera och då var det som att han vaknade upp och började springa. Då gick jag ner till skritt igen och försökte få han lugn igen, sen travade jag igen och då

Sen red jag lite i andra varvet, travade lite och han var inte så lugn. Tog en till galopp också innan jag skrittade av.
Tycker ändå att det gick bättre än jag väntade mig. Han bockade inget så jag är riktigt nöjd!

Imorgon ska jag rida i skogen, ska trava i 5 min längs vägen. Jag kräver ju ingen jättefin form nu, bara att han ska vara lugn och trava långsamt :)

Ett konstigt inlägg och jag fattade nästan inte själv vd jag skrev ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0