Skogen

Idag red jag i skogen. Det gick så sjukt dåligt! Underlaget var jättedåligt. Bara vattenpölar, blöt snö och lera överallt!

När jag skrittade försökte jag få Olle att jobba, det gick bra. När jag kom till ett ställe där det inte var lika mycket lera så skulle jag trava. Då lät det som att någon sköt med en pistol i skogen, det lär flera gånger och Olle blev rädd och spänd.

När jag skulle trava tillbaka gick det ganska bra, han ville springa men inte mer än att jag hade kontroll. När jag saktade av blev han jättestressad och började takta/studsa/trava-nånting. Jag kunde inte få han lugn. Hatar när det blir så!

Då red jag bort till Forslunda för att trava där. Då gick det bättre, men han var fortfarande väldigt spänd...

Aja han har ju ganska mycket energi nu ;)



Från idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0