Åsiktsinlägg- spön

Fick en kommentar som ville att jag skulle skriva om spön.
 
Jag tycker att spöet bara ska användas som hjälpmedel och aldrig som betraffning. Jag brukar lägga på spöet framför/bakom sadeln om hästen jag rider inte går fram, men att sitta och slå 2-3 slag om hästen stannar tycker inte jag är ok. Då får man ofta en varning också på tävling.
Sen ser man ryttare som gasar runt banan med spö och sporrar i högsta hugg, det går 150 km/h. Och stannar hästen så får den ett rapp. Sånnt tycket jag är tråkigt...
Kort och osammanhängande inlägg men jag tror att ni fattar vad jag menar. Inlägget är inte menat till någon speciell person :)
Ny kategori btw!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0