Lite galoppjobb

Min underbara ponny bara fortsätter att leverera, idag stod det lite galoppjobb på schemat. I första traven var Olle helt klockren, jag bara satt där och log som den tönt jag är. Han gick i en bra form och ett bra tempo. Har faktiskt inget att säga, helt fantastiskt fin!
 
Galopperade lite längre än jag brukar. Det gick lite väl fort vissa stunder, men jag tror att vi båda tyckte att det var lika roligt att galoppera i snön. Jag kunde stå upp i galoppen och han bara rullade på i en lång, ganska fri form. Kunde ta tillbaka utan att han slängde upp huvudet, sen kortade jag upp honom lite, och han bara gjorde det utan att bråka. Inga sparkar heller kan jag ju också tillägga ;)
 
Sen fick han världens styltor. Jag fick först inte bort dom (har alltid med en hovkrats i fickan..), men då blev jag så sur att jag bara körde ner hovkratsen och bände bort dom. Min kung bara stod stilla medan jag irrade runt.
 
Travade av i en lite längre form, han blev lite mer taggad eftersom det var på väg hem. Men jag gjorde en halvalt och sen var det inte mer med det. Efter en klockren avsaktning så gav jag mig :)
 
Jag tror verkligen på den här ponnyn, han kämpar på och vill göra rätt. Hoppas att allt fortsätter så här!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0