Olle 1/12

Idag gick det verkligen jättebra och jag är så nöjd! Eftersom det numera är en ny månad så får vi öka på igångsättningen. Om jag minns rätt så ska vi nu kunna rida lättare pass :)
 
Det snöade väldigt mycket och man kunde knappt se något, jag valde att ta luva för att Olle inte skulle få så mycket snö i öronen. Tog också martingalen, hittade inte den vanliga så det fick bli den gamla dåliga. Men bättre än inget :)
 
Började med att en bit trav, han kunde ha varit lite lägre i formen, men fortfarande jättefin! Trots att jag var lite klumpig med skorna så bara trampade han på utan konstigheter. Provade att släppa stigbyglarna för att se hur det skulle gå. Så fin han var!!
 
Sen galoppen då, tog en lite längre sträcka än jag brukar. Visst gick det lite fort ibland, men han bockade inget och jag hade kontroll hela tiden. Han gick på tygeln och var så sjukt fin! Efter fick han skritta en stund innan jag travade av. Då var han lite springig, men jag tog bara tillbaka och efter det var han lika fin som vanligt!
 
Det går så fantastiskt bra med Olle nu, bara uppåt. Det är kul 7 dagar i veckan och jag blir så glad av att se att han också är glad! Han har inte ont längre och kan göra sitt bästa igen. Min fina fina Olle♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0