Olle 14/12

Det här måste ha varit det bästa ridpasset sen jag började sätta igång Olle. Helt sjukt underbart fin var han!
 
I traven var han lika lätt och fin som vanligt, trampade på och lyssnade på halvhalter. Pannlampan hade damp och lyste typ rakt ner, så jag fick sitta och titta rakt upp för att se vars jag red. Det ledde till att min för stora hjälm gled ner för ögonen. Men Olle brydde sig inte så mycket om det, han kör på trots att jag är ganska osmidig :)
 
Sen tog jag två vändor i galopp, jag har   a l d r i g   varit med om att han har lyssnat så bra som han gjorde idag. Jag behövde bara sitta och hålla i tyglarna, resten gjorde han. Jag finner faktiskt inte ord för hur fin han var! På vägen tillbaka trodde jag att han skulle vara stark och kanske bocka, men han var lika lugn som innan. Att han inte är stressad i skritten efteråt är också väldigt bra, fast det var ett tag sen han var det nu.
 
Efter det travade jag av honom i en lång låg form. Hela han kom verkligen loss och jobbade med hela kroppen. Tror inte att jag behöver säga hur nöjd jag var med honom :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0