Olle 15/12

Det blev som sagt sadel idag, mamma och pappa tyckte inte om idén att jag skulle ut barbacka i snöstormen :/ Dom tyckte att jag bara skulle skritta och trava barbacka. Olle är kanske inte rätt ponny att galoppera i skogen utan sadel :]
 
Det blev ett lugnare pass, i traven trampade han på bra. Gick okomplicerat och bara gjorde det han skulle. I galoppen kunde jag korta ihop honom jättemycket! Så mycket har jag inte ens lyckats korta honom i ett ridhus utan att han slänger upp huvudet, men idag gick det i skogen på tränsbett! Fina häst!
 
Sen tänkte jag ställa mig upp och se om han gick kvar, vilket han också gjorde ett tag. Sen började han sparka, och då blev jag lite irriterad. Han gick foortfarande i form och helt plötsligt kom det en spark lite då och då. Det är bara i glädje, men det är ganska störande. Jag är ganska envis så jag gav mig inte förrän han hade gått ett tag utan att sparka. Travade sen av och då var han sjukt fin igen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0