Olle 20/12

Idag gick det helt ok, jag är inte jättenöjd men dåligt gick det inte. Olle var ganska stirrig i början, det var ganska många skuggor att titta på. Därför gick han inte fram helt, men det släppte när vi kommit en bit. I galoppen var han mycket finare, sen när blev galoppen vår starka sida? Jag tror att han blev lite bländad av pannlampan, eller jag vet det. Annars rullade han på bra i en fin form, men när jag inte galopperar längs vägkanten så blir han lite vinglig. Det får bli nästa sak jag ska jobba med!
 
Tog en till runda i galopp, innan fattningen blev han lite pigg. Dansade runt på ställetboch  då kände jag igen min gamla Olle lite haha :`). Men när jag väl hade fattat galopp så var han fin igen. Sen travade jag av och då var han jätteduktig igen! jag ska jobba på:
 
* Kunna korta och länga steget lite mer i både trav och galopp. Det är ganska bra, men jag vill att det ska vara bättre :)
 
* Få upp balansen på honom lite mer, det blir inte så svårt. Får bara undvika vägkanterna lite mer :)
 
Varför klippte jag inte manen?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0