Olle 2/11

Det känns som att alla mina ridpass inlägg börjar likadant, men satan i gatan vad fin Olle är! Han slutar aldrig att förvåna mig, han kämpar för att göra rätt och gör ssitt bästa hela tiden. Kan inte vara mer nöjd än jag är!
 
Det var ganska djup snö, så jag visste inte riktigt hur jag skulle rida då han inte är igång och jag ville inte ta ut honom helt. Kortade upp tyglarna och travade en bit, vilket steg han får i snön haha. Tror det kan vara bra för honom i lagoma mängder. Bara gick där han skulle i ett bra tempo :)
 
Tog lite galopp också, han kom upp med ryggen och jobbade riktigt bra i snön. Formen var lång och låg, helt perfekt. Det kom en spark när jag ställde mig upp, men det var bara ett litet glädjeskutt så jag blev inte så irriterad hehe :]
 
Han har varit travad/galopperad i en månad och han går bättre i skogen än han gjorde innan han blev skadad. Sen vet jag ju inte hur han kommer att gå på träningar, men så här kunde jag inte rida i skogen förut kan jag då säga. Jag är så motiverad att fortsätta nu! :)
 
Bilder från idag :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0