Olle 6/12

Det blev ridning i mörkret idag, tur att våran underbara pannlampa finns!
 
Olle var verkligen fin idag, känslig för skänkeln och lätt i handen. Kortade upp tyglarna och tog lite trav när jag hade kommit upp i byn, och han bara trampade på och gjorde det han skulle. Sen ställde jag mig upp i lätt sits och lät honom trava upp för en liten backe. Ryggen kom upp , och han sprang inte iväg. Det här kommer att bli sjukt bra!
 
Jag fortsatte att trava några minuter åt gången, det finns inget att säga egentligen. När han blev lite stark på väg hem, så tog jag bara en halvhalt och efter det lyssnade han. Vet inte exakt hur länge jag var ute, men mer än en timma var det iallafall :)
 
Mitt lurviga monster ska skos på  måndag, så efter det hoppas jag att han slipper styltorna! Sen på jullovet måste jag ta tag i hans man som börjar bli lite lång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0