Ridningen

Red Fjalar idag igen. Det kändes att jag hade ridit honom en gång innan, för nu kunde jag bygga vidare där vi slutade förra gången. Han är en ganska fin faktiskt när man har fått fram honom lite. I skritten och traven var han lite seg, jag fick jobba på ordentligt med benen.
 
Vi hade lite hoppning/markarbete så i uppvärmningen rullade vi över lite bommar. Fick fram honom + att han blev mer och med följsam. Förra veckan fick jag inte alls med mig honom, utan allt blev bara pannkaka ;)
 
I galoppen var/är han väldigt svag och framtung, det kan bero på att underlaget fortfarande inte har lagt sig helt. Men jag fick ändå bättre ordning på honom nu. Han var jätteduktig även om han inte riktigt orkade på volten.
 
Sen hoppade vi en liten serie med räcke med fyra språng till en oxer, vi kom två gånger var. Idag fastnade han inte alls lika mycket i underlaget, så han kunde hoppa bättre. Kom bra på hindren, hade ett jämt tempo och han drog inte. Jag är faktiskt riktigt nöjd med honom idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0