Andra träningen

Direkt jag satt upp idag så kände jag att Olle verkligen hade tagit till sig jättemycket igår! Han bara travade utan att försöka komma undan på något sätt :)

Värmde upp på en volt med en bomm, Olle lyssnade jättebra! Han sprang inte iväg, slängde inte upp huvudet och han sparkade inget :) Frida sa att vi ska bnörja rida med sporrar, han går inte riktigt fram när han är lugn. Så jag fick prova det :) Han lyssnade mycket bättre efter det!

Sen hoppade vi hinder på en ått-volt (om man säger så), gick inte så bra. Jag tog aldrig tillbaka Olle ordentligt, så vi fick omtramp...
Jag trodde att Olle skulle gå av tidigt på ett hinder. Men han ville trampa om. Jag hoppade före och hamnade långt fram på halsen. Jag skulle ha suttit kvar om inte Olle hade ruskat på huvudet... Hahaha å så pinsam avfallning... Inte ok....

Tog iaf om det och då gick det bättre.

Avslutade med att hoppa en liten bana, inte några riktiga höjder, fokuserade bara på att Olle skulle hoppa på styrka och inte på fart, som han har gjort i hela sitt liv...

Är iaf riktigt nöjd med Olle i översikt, men jag vill bara spy på min egen ridning... Bara för att jag är så snäll så kommer det film på avfallningen också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0