Träningen

Vet inte riktigt vad jag ska säga, men bra gick det väl inte direkt ;) Ingen film kommer iaf...

Vi red mest på en volt i alla gångarter, Olle hade varit ganska spänd på framridningen, ville inte ge efter osv. Men Frida gav några bra tips, och sen gick det bättre :)

Sen rullade vi på över en studs-serie, där blev Olle ganska stressad men inte värre än att det gick att bromsa. I vänster varv ville han bara ramla in till mitten, men då blev jag sur och sa ifrån med sporren, och sen blev det mycket bättre :)

Vi fick problem på en linje där vi skulle ändra galoppsprången, han gick normalt på 8, men vi lyckades faktiskt klämma in 10 också ;)
Sen skulle jag komma på 6, de gick inte i början, men då längde jag en hel långsida. Då gick det. Fortsatte och skulle ta den på 5 också. Då blev det nått damp... Han stack, bockade och slängde sig. sen stannade han och när jag villa få fram han så började han stegra...

När vi satte ihop allt till en bana så gick det helt förbannat dåligt första gången, men andra gången så lät jag han inte hoppa innan han väntade. Och då gick han mycket bättre!

Men vi fick bakläxa på att jobba stora tempoväxlingar, som att öka galoppen jättemycket, och sen jättemycket tillbaka.

Så speciell, min fina fina Olle<3









Har kollat igenom en massa 2011-bilder, 2012 ska bli ett mycket bättre år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0