Hur vi hittade Olle

Det var någon som kommenterade att jag skulle göra ett längre inlägg om hur vi hittade Olle och vad han har gjort innan :)

Vi hade letat häst till och från sen jag var 10, då provred vi b-ponny såklart. Vi provred bl.a Diana som står på surf nu. Men det blev inget av det så jag började på Stöcke pf ist :)

När Apan som jag red blev triangelmärkt så började vi leta igen, i början provred jag c-ponny, men kom sen på att jag ville ha d-ponny. Då letade vi mest i Umeå, vi var också en sväng till Jokkmokk där vi hittade en riktigt fin häst, men som tyvärr var halt...

Vi hittade Olle ganska random, den första annonsen hade inte ens en bild. Vi tyckte att allt lät bra så vi ringde, fick bilder och filmer :)
Vi köpte han alltså osedd, vi hade inte ens hälsat på han innan. Nu i efterhand så har vi insett vilken risk vi tog. Vi kunde ha fått vad som helst!

Olle blev min den 28/7-2010, han är en valack född 1997 imoport Irland, vi köpte han från Ulricehamn men innan stod han i Göteborg tror jag :)

Olle har gått upp till MSVB i hoppning, men är mest tävlad på Lb och La, han har också vunnit lag sm-guld i gymkhana! Ingen dressyr vad jag vet ;)

Hoppas att du fick svar på din fråga :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Ojoj vilken häst du har! Inte all ponnysar hoppar msv! Och sm i gymkana kräver nog sin ponny att klara det! En mycket kapabel ponny du har!

2012-07-01 @ 20:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0