Min fina ponny<3

När vi kom till vetrinären så kollade hon först hur svullen han var, sen fick jag springa med han. Vi visste redan att han inte var halt eftersom vi redan hade kollat det. Sen longerade jag, där visade han inte heller något.

Sen gick vi in i ett rum och gjorde ultraljud på båda benen. Dom drogade ner Olle så att han inte skulle dansa runt så mycket, han blev så sjukt lugn så jag nästan inte kände igen han!

Men det visade sig iaf att Olle har en lindrigare blödning (senskada) i en böjsena. Senskador är ju en av de jobbigaste skadorna eftersom dom tar sjukt lång tid att läka och det är stor risk att de kommer tillbaka.

När vetrinären pratade så började jag må jättedåligt. Först mådde jag bara illa, sen kändes det som att jag skulle spy. Jag gick ut ur rummet och då började det svartna för ögonen och jag tappade hörseln. Då gick jag ut och satte mig i gräset. Uschdet var så sjukt äckligt!!

Det är alltså färdigtävlat för mig och Olle i år, vi ska leda han i 2 månader, sen skritta i en till månad. Efter det ska vi på återbesök och om han inte är bra då så vet vi inte vad vi gör...

Vi åker till Italien på fredag, då ska Olle gå på "semester" hos familjen Grahn i Bullmark. Sen får vi se om vi flyttar ner han till älven, tillbaka till hippo eller till stallet vi kollade på igår.

Jag är så sjukt ledsen och arg nu, vi hade ju precis kommit igång igen?! Vi hann tävla en tävling den här säsongen, mer blir det inte...

Vi ska fundera dom här tre månaderna på hur vi ska göra med Olle sen. Inget är bestämt, inget är uteslutet.

♥Tack Jessi♥


Kommentarer
Postat av: Linda

Tråkigt :(

2012-06-11 @ 22:14:59
URL: http://nattstad.se/lindasoderholm
Postat av: Maria

Åh Agnes, jag känner verkligen med dig. Jag hoppas på det bästa för dig och Olle.

2012-06-11 @ 22:18:49
Postat av: moa

Hoppas verkligen att han blir bra sen, synd att ni ska ha sån otur:(<3

2012-06-11 @ 23:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0