Dagens ridpass

Det blir markarbete imorgon istället, dressyren hade banträning, så jag kunde inte vara i stora ridhuset...

Red inte i dressyrsadeln, tycker ju bättre om hoppsadeln. Försökte rida mycket lydnad med halvalter och böjt spår :)

I traven var Olle lite spänd, men han lugnade sig efter att tag som vanligt :) Försökte rida lite större tempoväxlingar än jag brukar, för att han ska vänja sig och inte bli så stressad och det funkade bra :)

Han var jättefin i galoppen, red först kontroll på volterna osv, sen gjorde jag byten på medellinjen. Ska börja träna mer på de så att jag inte får problem med korsgalopp på tävlingar :)
en jag tycker att dom funkar ganska bra nu också ;)

Är ganska nöjd, han blev lite hastig i traven när jag red utan stigbyglar. Men helt ok :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0