Hoppning

Det blev ingen bana igår, hehe. Ridskolan hade halva ridhuset och vi var typ 5st på den lediga sidan...

Olle var jättespänd när jag red fram, ville inte ge efter i traven. Men mycket bättre i galoppen :) Red inte med sporrar, så det kändes lite konstigt. Men han är ju verkligen inte någon seg ponny ;)

Hoppade ett hinder som stod på diagonalen. Först fick jag bara omtramp och det kändes som att jag bara ville hoppa av. Men då växlade jag upp tempot mycket och då hoppade han mycket bättre!!

Fick 2 stopp när vi hade höjt upp det till kanske 1.05, men då försöke jag bara trycka iväg på ett för stort språng...

Sen red jag på hindret från olika håll men med samma tempo, och han var inte i bommarna :) avslutade med en kortare sväng, och han hoppade upp sig så sjukt bra!! Fick inga omtramp alls de sista gångerna :)

Jag lever på de sista sprången!



haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0