Det som hände igår

Ja, som ni såg på mitt förra inlägg så var inte Olle sig själv igår...

Jag skulle hoppa eftersom det stod hinder framme. I början av passet kändes allt som vanligt, sen började vi hoppa bana. Delvis hoppade han fina språng och sen bara stannade han utan någon som helst anledning...

Jag gjorde min tredje avfallning på Olle. Vi kom perfekt på hindret, men han stannade ändå! Jag landade på bommen och gjorde en snygg volt ner :(

Olle hade skrapat huvudet mot bommen så nu har han ingen päls på ett ställe i ansiktet. Men det är inget farligt...

Olle fortsatte att stanna utan anledning och jag visste att något var fel! Jag sa till mamma att det inte kändes bra. Jag provade trava på helt långa tyglar, men kände inget då.

En annan tjejs mamma var där och hon hjälpte oss att böja benen. Han markerade på vänster fram ganska mycket :(

Så det var sluthoppat för oss, gick med han i ridhuset. Allt kändes hemskt!

Idag åkte vi till stallet och gjorde det vanliga. Skottade också fram en sjuk-hage så att Olle får ta det lungt. Han ska stå där tills vidare.

Vi har bestämt en tid på fredag kl 9 med en vetrinär från ATG. Jag kommer inte kunna vara där då även om jag vill. Jag vet inte vad det är för något, men tror inte att det är något allvarligt eftersom han hoppade så bra på banträningen.

Olle har aldrig varit halt eller behandlad i hela sitt liv, tror inte att han är halt riktigt heller. Får vänta och se vad dom säger på fredag :(

Finaste Olle, allt kommer gå bra♥


Kommentarer
Postat av: Vicky

Vill inte skrämma dig, men Kudden vart ju störthalt dagen efter hans finaste LB någonsin...

Jag hoppas det inte är något allvarligt!

Lycka till

2012-03-12 @ 19:59:03
URL: http://vickevick.blogg.se/
Postat av: moa

gud va synd:( vad det i söndags så Emelie också kollade på honom?

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Lycka till.

2012-03-16 @ 13:50:10
URL: http://emryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0