Dagens ridpass

Jag är ganska nöjd med Olle idag! Han bockade ganska mycket men man kunde rida ändå ;)

Jag red till hoppbanan för att rida där en stund. Tog den blåa luvan för att det blåste så mycket, han var verkligen en dröm i traven! Han gick lugnt och i en stadig form, jag kunde rida längs hela spåret flera varv utan att han försökte öka :D

I galoppen hann jag precis tänka att "det här går ju bra" innan han började bocka, men det var den enda gången som han lyckades få mig att tappa balansen. Men sen lyckades jag stå upp och hamnade inte fel lika ofta.
När Olle bockade så stod jag rakt bakåt och skänklade på så mycket jag kunde ;)

Sen skrittade jag ut, så sjukt mysig ponny jag har<3

Det känns som att vi är en bit på väg nu, i onsdags kunde jag inte fatta galopp eftersom han bara sparkade i galoppfattningarna. Mamma ska filma imorgon och jag kommer att lägga upp filmen hur mycket han än bockar :s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0