Drygt

Jag kan nästan inte rida Olle utanför ridhuset längre, nu är det inte vårt gammla problem med att han springer med huvudet rakt upp. Nu bockar han istället.

Igår när jag red så var Olle jättefin när jag travade fram, allt var verkligen perfekt och han kunde inte ha gått bättre! Det regnade och stormade, men han brydde sig inte i traven:)

Sen i galoppen började han bocka nästan direkt. Det första varvet gick ganska bra, men sen började han bocka. Olle brukar inte bocka så stora bocksprång, men då var det verkligen inte lätt att sitta kvar. Vi red nästan in i kanten på staketet runt hoppbanan.

Jag kunde inte fatta galopp, jag travhoppade en liten kombination och då landade han i galopp. Rullade på den i trav några gånger. Men när jag försökte fatta galopp som vanligt så bara stod han stilla och bockade...

Då gav jag upp och skrittade/travade i skogen. Då var han jättefin igen!

Nu ska Olle få gå ute nästan varje dag, det räcker med att bara trava några varv på någon ridbana. Han måste bli van med att gå ute!

Hoppas att någon kan filma, det kan inte se så bra ut ;)



Tur att han är världens bästa, hur jobbig han än är<3


Kommentarer
Postat av: Emma

fin blogg :D

2012-05-10 @ 14:59:45
URL: http://emmaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0