Gårdagens ridpass

Det blev inte som jag hade planerat igår, jag tog fram två hinder till framridningsbanan och hoppade lite. Det gick inte så jättebra och jag började svänga undan när vi kom fel.

Olle var fin i traven, jag kunde rida på spåret hela varvet utan att han drog iväg eller slängde upp huvudet! I galoppen var han fin ibörjan, men när jag ställde mig upp i sadeln och galopperade (utan att det gick fortare) så började han bocka igen. Inte jättemycket, men ändå...

Det tog lite tid att bygga fram, men det blev ett litet räcke på långsidan och en oxer på diagonalen. Jag blev lite irriterad för Olle var i bommarna hela tiden på räcket, även när anridningen var perfekt.

När jag skulle hoppa oxern så såg jag inga avstånd alls, jag började ratta och svänga undan. Fattar inte vad jag ska göra, nu känns det ju inte så jättekul att tävla i helgen.

Jag vet att det inte sitter i höjden, jag fastnar i handen på jättesmå hinder också. Jag måste bara sluta täna så mycket!

Idag ska jag skritta i skogen :)



Saknar känslan så otroligt mycket!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0