Mental träning

Kollade på gamla kommentarer och då hade jag missat en som frågade om jag tyckte att mental träning är viktigt för att lyckas. Jag tänkte ta det i ett inlägg :)

Ja jag tycker att det är viktigt! Om man är jättenervös och blir helt blockerad så att man inte vet vad man ska göra så behöver man ju jobba på det.

När jag blir nervös så blir jag bara mer taggad, men sen våran svacka så kan jag få attacker innan jag ska in på banan. Då hör jag det speciella ljudet när bommarna slår i marken och jag får för mig att Olle ska stanna. Men det brukar alltid gå bäst på dom tävlingarna, kanske är det för att jag skärper mig och rider bättre än jag brukar göra. Då är det bra att vara nervös!

Men ibland när jag vet att jag kan nolla och känner mig lugn så kan jag få det där irriterande rivet som man inte vill ha. Eller så stannar jag ut mig eller förstör allt på något annat sätt. Det är så typiskt mig!

Om jag ska hoppa en liten klass, som en Ld. Då blir jag sjukt nervös för jag vill inte faila i Ld eftersom det brukar vara en klass som jag ska få upp självförtroendet i.

På hippo har vi haft mental träning en gång med Carro Kamensky, där berättade hon för oss hur hon gjorde för att hantera nervositet osv.

Jag har speciella rutiner som jag alltid gör när jag är på tävling, t.ex att jag alltid går banan två gånger och alltid går igenom den när jag har kommit in på banan ;)

Det blev ett långt och konstigt inlägg men hoppas att ni fattade :)



Här var jag jättenervös!



Här var jag också jättenervös ;) fattar inte vad jag tänkte i sista svängen till linjen. Förlorade typ klassen där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0