Tävling Kågedalen Ld, Lc

Jag är verkligen inte nöjd med dagen, men inte missnöjd heller. Vi har ju börjat om lite, Olle har varit halt och vi är mitt i en svacka.

Ld, 4 fel
Jag var verkligen jättearg på mig själv efter den här rundan, jag vill gå nolla i Ld.
På framhoppningen kändes Olle jättefin, så jag såg ingen anledning att nöta på hindrena. Han var framme men bockade inte.
På banan fick vi ett jättebra första språng, sen var det en oxer ur sväng på långsidan. Vi fick fel galopp efter 1an och om jag hade varit lita smartare så hade jag bytt galopp lite tidigare. Jag rattade i handen och vi fick ett stopp. Jag tror att både jag och Olle var nervösa och det blev bara ett missförstånd.
Resten av banan flöt på till sista hindret där jag la på spöet på bogen eftersom jag kände att han började tveka.
Kommer ingen film.

Lc, 4 fel
Jag hade en bättre känsla inne på banan till den här klassen. Jag var nervös som ett as på framhoppningen och ville nästan inte starta.
Jag pratade med Olle genom rundan, peppade och berömde han när han var duktig. Banan flöt på väldigt bra fram till 6an, samma oxer som i Ld.n, den stod på samma ställe ur sväng och där började jag såklart att ratta igen. Han rev ganska grovt med frambenen. Men det var bara mitt fel! Sista hindret gick bra :)

Eftersom både Olle och jag har dåligt självförtroende så måste vi hitta varandra igen. Vi ska hoppa låga klasser tills det sitter, sen går vi vidare.
Det är bara att tagga om till SURF nästa vecka :)


Kommentarer
Postat av: Celine

vilken härlig teckning den har! :)

2012-05-28 @ 08:40:59
URL: http://celgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0