Tränat för Frida

Träningen idag gick både bra och dåligt, men det mesta sitter i mig.

Jag testade Fridas hack när jag red fram, Olle gick riktigt bra på det i början. Jag var verkligen jättenöjd med traven!

I galoppen blev han för stark, så vi bytte tillbaka till tränsbettet. Vi jobbade med att jag ska kunna öka/minska galoppen utan att ge efter för mycket i handen. Det gick ganska bra, Olle bockade nästan inget iaf :)

Sen skuttade vi över två hinder på en volt, då skulle han vara på plats hela tiden utan att bocka. Det gick också ganska bra :)

Sen höjde vi upp hindrena så att dom låg på ca 80 cm, jag måste jobba med att se avstånden bättre. Men det kommer med tiden. Jag är ganska nöjd med träningen, Olle bockade kanske 10 gången på hela passet. Det kanske låter mycket, men man blir härdad med Olle som ponny ;)

Vi ska anmäla till Kåge ivkäll, det blir Ld, Lc. Taggad! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0