Dagens ridpass 21/11

Jag är faktiskt lite mållös efter dagens ridpass. Han var så otroligt fin! Det blev 55 min idag i alla gångarter, mamma övertalade mig att ta lite galopp ändå.
 
Jag gjorde mycket tempoväxlingar i traven. Först skritt, sen några travsteg, skritt igen, några ökade travsteg, skritt, kort trav. Ja ni fattar. Olle blev väldigt lydig och trampade på så bra! Sen gjorde jag skänkelvikningar åt båda hållen, både på diagonalt och rakt spår (i skritt). Jättefin där också!
 
Galopperade i kanske 30 sek, jag vet att det inte är så mycket, men vi måste ta det lugnt. Inga bocksprång alls faktiskt, bara lugna galoppsprång och hela tiden i en rund låg form. Alltså han slutar aldrig att förvåna mig. I söndags höll jag ju nästan på att flyga av haha ;)
 
Nästa månad ska vi kanske börja dra in till hippo, då måste jag be mamma filma! Hoppas att det går att lösa anläggningskort för bara en månad :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0