Dressyrponnyn Olle

Just nu svävar jag på små rosa moln, finaste Olle!
 
Idag red jag i 75 min, togtyglarna och han bara tog stöd direkt utan att bråka. Kom fram i trav och jobbade honom i en lång låg form. Finner inte ord för att beskriva känslan, är det så här det ska kännas?
 
Testade en galopp också! Om jag ska vara ärlig så trodde jag att han skulle explodera, men icket. Jag ställde mig upp och lät honom rulla i samma form som i traven. Han behöll tempot och allt! Men sen kom det ett litet bocksprång haha, men vadå? Hade han inte busat något så hade jag blivit orolig ;)
 
Jag hade aldrig kunnat drömma om att hann skulle gå så här bra redan. Han har blivit riden i max tre minuter trav om dagen, men dom minuterna har varit helt underbara. Vill bara att han ska komma igång nu så att jag kan börja träna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0