Jättefin och jättekonstig

Från toppen till botten och till toppen igen. Det var en bra sammanfattning av dagens ridpass. Han börjar som en ängel, hur fin som helst verkligen. Började med att göra en massa lydnadsövningar i skritt. Varierade skänkelvikningar, tog också lite övergångar mellan skritt och trav. Bara några steg trav åt gången, äckligt fin var han!
 
Första galoppen var helt underbar, han bara flöt på i en kort galopp och i en lång låg form. Kunde verkligen inte begära mer, klappade om honom efter en jättefin avsaktning.
 
Sen blev Olle ganska spänd, så jag jobbade honom lugn i skritt innan jag tog galopp igen. Han var fin i kanske 20 m, sen började han sparka och bocka. Mycket. Jag hade inga som helst problem med att sitta kvar, men det är så irriterande + att jag är rädd att han ska busa upp skadan igen.
 
Efter det hade han något ryck när han inte ville gå framåt och när jag la på ben så sparkade han. Fick så småninom fram honom igen haha.
 
Tog lite till galopp bara för att han inte skulle få sista ordet, himmel så fin han var innan han började sparka igen. Då tog jag trav och han var jättefin där också.
 
Jag får inte ha så höga krav, Olle har redan varot finare än jag kunnat föreställa mig.  Det kommer nog att vara en berg-och-dalbana nu ett tag innan vi har kommit igång. Han har livsglädje, humör och överskottsenergi. Det blir nog bättre med tiden, jag tror starkt på den här ponnyn
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0