Olle 15/11

Vilket jävla ridpass, det var inget fel på hästen, men allt annat gick så dåligt!
 
Det var såklart jättemörkt redan när jag kom ut till stallet, skyndade mig och slängde på utrustningen. Mamma hade förbjudit mig från att rida genom "helvetet" där det är som mörkast, så jag gick med honom genom den. Våran pannlampa är det sämsta som finns, så jag använde lampan på telefonen istället.
 
Hoppade upp och red ut i byn, Olle var lika vansinnigt fin som vanligt. Gick så fint i form och jag blir så glad bara av att sitta på honom, han är verkligen perfekt just nu, min lilla varelse
 
Utan att jag märkte det så hade det blivit bäckmörkt. Jag hade varit så uppe i min underbart fina häst att jag inte hade märkt att jag knappt såg något haha. Vände om då det inte kändes bra att fortsätta. Då när jag kommer tillbaka till "helvetet" så dör min iphone så då hade jag ingen lampa. Jag skojar inte om jag säger att jag inte såg handen när jag höll upp den framför mig.
 
Så jag försökte gissa vart stigen gick. Helt plötsligt trampar jag ner i en jävla vattenpöl. Olle vill ju inte gå i vattenpölar, så han drog med mig ut i skogen och jag höll såklart på att rammla.
Strax senare trampar jag ner i nästa vattenpöl. Var glada att ni inte hörde mig säger jag bara. Vi kom iallafall tillbaka till stallet bara.
 
Nu vill jag veta. Ni som inte har ridhus, hur gör ni när ni rider? Det är ju min och Olles första vinter utan ridhus, och vintern har inte ens börjat-.-
 
Haha lite värdelösa mobilbilder från idag :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Menea

Man rider när det är ljust... Annars får man typ rida efter vägen där det finns lyktstolpar ;)

2012-11-16 @ 13:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0