Ridningen på eget val

Idag red jag Fjalar på eget val, jag kan inte påstå att jag är nöjd. Det var nytt underlag i stora ridhuset och som vanligt så tar det ett tag innan det lägger sig. Idag var det väldigt djupt! Han orkade inte riktigt bära upp sig själv, även om han gjorde sitt bästa.
Han ville inte riktigt gå fram i skritten och traven, sen i galoppen dök han ner och blev jättestark. Jag fick lyfta upp honom och hela tiden jobba med att få in bakbenen.
Det var bommar och studs också. Storleken på hästarnas steg var ganska olika, Fjalar fick väldigt långt i bommserierna så det blev lite problem i samband med underlaget och att jag inte hade några sporrar.. Fick kanske till det en gång.
Studsen var i den lite djupare delen av ridhuset. Fjalar valde alltid omtramp även om han hade kommit mycket bättre om han hade gått av lite större. Jag hade kunnat förbereda honom bättre, även om den andra gången blev bättre. Men jag gillar inte när hästen alltid väljer att trampa om. Saknar Olle så otroligt mycket just nu, den enda hästen jag verkligen fattar hur jag ska rida...
Men i överlag är jag nöjd, han hade en fin form och lyssnade bra på mig. Sen att han släppte bettet i avsaktningarna efter studsen gör inte så mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0