05 - ett foto på ett fint minne

Har tyvärr inte så många bilder, det får bli filmer istället, hela min tid med Munsboro April är ett fin minne. Jag började rida henne 2009, kom som en helt grön ridskoleryttare som hade hoppat banor på kanske 90 cm och ett hinder på 1.10.
Det var egentligen på henne som jag fick lära mig hoppning på riktigt. Inte bara banor med "långsida, snett igenom, långsida".  I början hade jag stora  problem med att hänga med i hennes språng då hon hoppade mig ur sadeln över varje hinder.
Vi hoppade en klubbis i Vännäs, det var våran första "tävling" tillsammans, det var bara en clear round. I Lb cm fick vi lite stolpe ut. Två stopp vilket inte alls var likt henne, första förstår jag eftersom jag inte hade några tyglar och for ut från liljen haha. Men är fortfarande sur över att det står 12 fel i resultatlistan, men man ser ju på filmen att alla nommar låg kvar! La nollade vi. Inget att säga :]
Hoppade Ld och Lc på Hippos tävlingar 2010, det var mina allra första rikiga starter. Nollade båda och blev 2a i Lc :)
Sen ramlade jag av på våran sista Daniel-träning, jag tappade galoppen och hon stoppade. Satt fast i stigbyglarna också, vilka minnen ;) Annars var rundan bra!
Hon hade en tendens att bocka också, konstigt att jag alltid hamnar med såna hästar ;)
 
Till våren blev hon skadad och sen utdömd, då tog dom föl på henne och jag fick Olle. Och för ett tag sen lllämnade hon jorden. Vila i frid fina ängel♥
 

Första Daniel-träningen:
 
Andra Daniel-träningen (haha söta ponny)
 
Klubbisen (Lb)
 
Klubbisen (La)
 
 
Första tävlingen (Lc)
 
Sista Daniel-träningen
 
 
Sista Daniel-träningen

Kommentarer
Postat av: Emely Björkqvist

riktigt fin blogg du har! :)
kanske följa varandra på bloglovin? <3

2012-10-31 @ 19:28:06
URL: http://emelybjorkqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0