Återbesöket 31 oktober

Ja, vad ska man säga? Så mycket bättre än så här kunde det inte ha gått! Olle har skött sig jättebra, man har knappt märkt att han fanns bak  i släpet
 
När vi kom fram så ställde vi in honom i samma box som förra gången, men vi fick lasta igen nästan på en gång för att fara bort till ett ridhus som låg en bit därifrån. Per (vetrinären) ville kolla om han rörde sig bättre nu. Och herre min gud vilken skillnad! Han fick jättemycket beröm för sitt steg, vi visste redan att han har fina gångarter men det är alltid roligt att höra det av en så duktig person som han! :)
 
Sen for vi tillbaka och gick in i stallet. Då klämde han på musklernasom hade varit stela och ömma sist. Han sa att han inte hade någonting alls att klaga på, vår massage hade gett resultat! Han klämde även på senan och tyckte att den kändes fin och stabil! Vi behövde inte behandla musklerna :)
 
När vi kom till ulltraljudet blev jag nervös igen, som ni vet så hatar jag att se Olle nerdrogad. Tycker inte alls att det är roligt :/ Men allt var bra! Han visade och förklarade var Olle hade varit skadad och vad som var vad. Jag var inte ens i närheten av att svimma heller!
 
Sen åt vi och for på hööks, men visar de vi köpte imorgon. (Jag har en massa saker att visa men som jag inte har orkat lägga upp..)
 
Sammanfattning
Musklerna har blivit jättefina, och senan kunde inte ha varit så mycket bättre!
 
November
I början av november nu så ska vi trava och galoppera upp till en minut åt gången, detta för att senan ska vänja sig vid belastning lite åt gången. Delvis också för att underlaget är som det är under den här tiden på året. Mot slutet av månaden ska vi kunna vara uppe i 5 min.
 
December
Här ska vi kunna rida lätt i alla gångarter, utan några större krav på samling :)
 
Januari:
Här sa Per att jag skulle kunna dressyrträna, men jag undrar ändå. Även om senan skulle klara det så kommer Olle ju inte ha någon kondition alls. Vet inte om resten av hans kropp skulle palla en dressyrträning så pass snabbt?
 
Sen vet vi inte, får ta det som det kommer. Ni som känner min pålle vet att han har en förmåga att pipa iväg lite fortare än vad som var meningen. Jag måste helt enkelt se till att han är lugn!
 
Nu får vi se vart världen tar oss. Kommer inte sätta upp några tävlingsmål än, utan tar det när vi är redo. Men nu är vi på väg! :D
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0