Dagliga sysslor i stallet

Det var någon som ville att jag skulle skriva hur en dag i stallet ser ut, så här komer det!
 
Sen vi flyttade till Håkmark tar stallet väldigt mycket kortare tid. Dom som har stallet vill ha det på sitt sätt, så därför gör de nästan allt år en. Det ingår mockning, insläpp/utsläpp fodring osv.
 
Det jag gr i stallet är att ta in Olle, sen borstar jag honom och sätter på utrustningen, rider, in och ta av allt och borsta, göra stretch-övningarna och till sist släppa ut i hagen/boxen.
 
Jag rider i 1-1.5 timme, så det tar väl längst tid. På Hippo tog stallet typ 3-4 timmar, nu tar stallet max 2.5 timme om jag är seg :]
 
Olles soulmate, han gnäggar alltid när hon kommer :´)

Kommentarer
Postat av: Emma

hej, fick du någon bild på mig i helgen?:)
isf kan du antingen skicka dom till mamma på fb eller min mail.
har glömt lösenordet till fb så skillad som man är:))

2012-10-09 @ 11:52:22
Postat av: Maria

Oj vad bra ni verkar ha det där i stallet! Är det inte väldigt dyrt med mockning och in/utsläpp? Vad betalar ni i stallhyra där? Fast det kanske inte är så stor skillnad mot Hippologum?

2012-10-09 @ 14:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0