Söndag

Nu har jag precis ätit och ska snart fara till stallet. När jag har ridit så ska Olle badas i hopp om att få bort lite smuts, han är inte badad på typ 2.5 månad så de passar bra! På tisdag ska jag klippa hans man, svans och annat hår. Oklippt kort man måste vara bland de fulaste som finns, när man ser att manen en gång har varit klippt men nu är lång med en skarp kant ;)
Dock ska jag inte klippa pälsen, han får inte så mycket päls heller så vi de känns väldigt onödigt när han inte är igång.
 
Olle brukar vara bra på att hålla sig ren, när vi stod på hippo fick jag nästan dagliga komplimanger för att han var så vit och fin. Han väljer alltid de rena ställena att sova på om man säger så. Men rullar sig gör han haha (bilden..)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0