Återbesöket 4 september

Jag måste bara börja med att ösa en massa beröm över min fantastiska ponny! Han gick snällt in i transporten både på väg dit och hem, han rörde sig knappt under hela resan och var väldigt lugn. Han är en stjärna att ha med sig på såna här saker. Just för att han är så okomplicerad!
 
Vi åkte kl 7 tror jag, alla var helt döda. Slarvborstade och slängde in Olle i transporten. Resan dit var drygt 25 mil och det tog 4,5 timme. Jag kunde varken sova eller plugga, jag var för nervös.
 
När vi kom fram fick Olle först gå in i en jätteliten box och vänja sig vid stället, sen kom vetrinären. Han frågade mig lite om varför vi hade åkt dit, vad jag trodde var fel och hur jag hade märkt det. Sen fick vi gå till en paddock, mamma longerade Olle medans vi andra stod vid sidan och kollade på. Han sa att Olle har ett jättefint steg för att vara en ponny, det är inte första gången jag hör det men blir lika glad varje gång :`) I höger varv har han alltid haft problem, han söker sig inte nedåt på samma sätt i longeringen.
 
Jag fattade inte allt han sa, jag tänker skriva mer om vad han hittade i musklerna någon annan gång för jag måste kolla med mamma så att jag inte skriver fel ;) Men han har lågon låsning i halsen och någonting vid rumpan...
 
Efter det gick vi in för att ultraljuda senan, Olle blev nerdrogad igen och jag fick släpa honom in i en storts "bur" där han stod i en fyrkant (svårt att förklara..). Till skillnad från ATG så berättade han vad han såg på skärmen medans han själv kollade, för vi andra fattade ingenting. Jag fick värsta ÅÅÅNEEJJ känslan när han sa "Ja här har vi en skada ser jag". Men han sa också att den hade läkt jättefint!!
 
Efter det skulle vi göra några behandlingar på Olles muskler. Pappa stod på en "knapp" och vetrinären höll i en sak som gav små stötar eller något, jag fattade inte riktigt. Men han höll på ett tag och jag tror att Olle tyckte att det var ganska skönt ändå ;)
 
Sen behandlade han musklerna med någon vätska. Det såg ut som akupunktur, han stack in några nålar men en vätska i och sprutade in det. Då började det hoppa och rycka i musklerna. Det såg ganska coolt ut ;)
 
Han visade oss övningar som vi ska göra med Olle, både stretching och massage. Vi fick även med oss papper hem.
 
Vetrinären var jätteduktig, han pratade med mig och inte bara mamma. Han frågade mig hur han hade känts i hoppningen den sista tiden och hur han var innan. Han var dessutom jättesnäll med Olle, pratade med honom medans han stack med spruten (där fick jag en liten svindel känsla...) och om det var något som hästarna brukade tycka var obehagligt så var han försiktig och lugn. Han var grym helt enkelt!
 
Den 9 november smäller det igen, för då ska vi in på återbesök igen! Fram tills dess får jag skritta hur mycket jag vill, helt obegränsat! Och om han är ännu bättre då, så kommer jag att få rida lite lätt i alla gångarter!!!!! Jag blev så glad att jag nästan inte kunde hålla tillbaka tårarna, min lilla skrutt kommer att bli bra!
 
Jag vill inte bygga upp för stora planer nu, för när jag gör det så har livet en tendens att sabba allt. Så jag håller det för mig själv, men nu missar vi ju nästan ingenting av 2013! Och han kommer att bli frisk!
 
Fattar om ni inte orkade läsa allt, men jag ville skriva ett långt inlägg så att det inte blir en massa frågor senare. Skriver ju om musklerna senare :)
 
Snart är vi tillbaka, och då ska ingenting få komma ivägen!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt med ett så positivt besked! Och snart är det ju november! Hoppas du kan börja rida i alla gångarter då.

2012-09-06 @ 08:21:43
Postat av: Anonym

Vad härligt att höra! Du gör ett bra jobb med honom, ni kommer ta er igenom det här! :)

2012-09-08 @ 17:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0