Svaren på frågestunden

1. vad är det högsta du hoppat på noa och olle?
2. skulle du köpa/hyra noa om hon inte blev såld?
3. skulle du kunna köpa angel?
4. har du ridit kanasta någon gång?
 
Svar:
1. Noa är väl nått språng på 1m, vi hopptränade ju bara två gånger. Har hoppat 1.20 med Olle..
2. Nej, jag har redan en ponny, om hon inte hade blivit såld så hade jag fortsatt att träna och tävla henne :)
3. Nej, hon är lite för liten känns det som.. ;)
4. Nepp jag har inte ridit Asta.
 
Hur är det att stå på hippo?
Finns det bra ridvägar i skogen?
Vem7vilka brukar du träna för? :)
 
Svar:
1. Det är väldigt skönt med två ridhus och fina ridbanor och allt är ljust och fräscht. Men Olle blev väldigt stressad eftersom han alltid måste ha koll på allt och alla. Det är alltid liv och rörelse + att skrubbarna är ganska små och vi har två sadlar sååå...
2. Ja, det är väldigt fina ridvägar. Lite lösa ibland bara :)
2. När Olle är frisk hoppar jag för och Susann Hamberg (stöcke). Och i dressyren rider jag för Lena Unneby :)
 
Bästa tränare du har ridit för?
 
Svar: Om jag måste välja en så blir det Susann Hamberg, har bara tränat för henne två gånger med Olle men hon förstod verkligen vad Olle var för ponny. Dock hade han ont så han var helt knäpp på den första :(
 
Du har pratat om färga håret, 
tänker du bli ljusare/mörkare och tona/slinga/färga
hemma/frisör? ;) hehe många /  :]
 
Svar: Ja, jag hatar min fula hårfärg...
1. Det blir mörkare :)
2. Kanske slinga lite.
3. Tar det som det kommer :)
 
Hur sminkar du dej till vardags/"fest"? :)
Bästa minnet med olle?:)
 
Svar:
1. Inte så mycket :)
2. Det måste vara när han kom till mig eller någon tävling tror jag :)
 
hur var noa att rida?
hur är olle att rida?
vad hade angel för skada? :)
 
Svar:
1. Väldigt känslig i munnen, ganska stark ibland. Men man behöver ändå ganska mycket ben, hon har en enorm vilja över hindren. Det tog kanska tre ridpass innan jag hittade henne i galoppen, men vissa dagar var hon en ängel :) En väldigt speciell ponny på ett positivt sätt!
2. Olle är väldigt maffig och när han går bra så är det verkligen WOW! Han har tre stora luftiga gångarter och är väldigt smidig. Man behöver hålla väldigt mycket i handen och ha ganska mycket ben för att komma åt honom. Men han är ändå ganska het. När han inte hade ont så hoppade han helt okomplicerat och är aldrig tittig någonsin, en riktigt fin ponny tycker jag ;)
3. Jag har inte pratat med Moa på evigheter så jag vet inte. Men den lät ganska konstig, ni får ta det med henne :)
 
Bästa vännen/vännerna?:) gärna en bil på er :P
 
Svar: kan inte bestämma någon av mina underbara vänner, och jag kan inte lägga upp alla heller ;)
 
Hur har Anoda det nu??varför köpte du henne inte? 
när ska du sälja ollisen?? har du flyttat tillbaka till hippo? om inte, när`?
 
 
Svar:
1. Jag tror att hon har det jättebra hos Angelica, men om ni undrar något i fortsättningen så får ni som sagt ta det med henne http://unos.blogg.se/
2. För att jag redan har en ponny + att jag är för stor för Noa.
3. När jag känner att det är dags, men jag kan inte säga exakt när. Usch jag vill verkligen inte tänka på det :(
4. Vi kommer inte tillbaka till Hippo, om man ska stå där så måste man tävla för dom också och det vil inte jag. Från och med 2013 så blir det stöcke pf för oss, det bir jättebra! :)
 
Hur mycket pengar har ni laggt ner på olle? När ni köpte hanoch all sjukvård och prylar och transporter till han? :P
 
Svar: Vi har lagt ner väldigt mycket pengar på Olle. När vi köpte själva hästen, transport, all utrustning, två sadlar, vetrinärer, massage, hovslagare, träningar, tävlingar m.m. Jag orkar inte säga mer nu... haha...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0